Miracolul din Ningbo


 

Un muncitor îngropat de viu timp de două ore a reuşit să scape cu viaţă prin exerciţii de meditaţie budhistă 

Un muncitor chinez care timp de două ore a fost îngropat de un val de pământ a reuşit să scape cu viaţă pentru că a reuşit să-şi controleze respiraţia şi să se mulţumească doar cu aerul din casca sa de protecţie. Wang Jianxin, de 52 de ani, ar fi murit, în mod normal, la mai puţin de cinci minute de când fusese îngropat de un val de pământ, la o adâncime de aproape doi metri. 

Însă bărbatul a reuşit să nu-şi piardă cumpătul, şi-a încetinit respiraţia până când a fost descoperit de echipa de salvare. Wang avea aer doar pentru câteva minute, iar acesta a povestit că „m-am gândit că puţinul aer pe care îl aveam nu va dura prea mult, aşa că m-am relaxat şi am început să mă concentrez, prin meditaţie. Era foarte ciudat acolo în pământ. Totul era nemişcat şi foarte linişte. Am fost şi eu surprins cât de repede m-am putut concentra şi cât de rapid mi-am găsit liniştea ca să spun aşa, deşi credeam că acela îmi era sfârşitul. Peste ceva vreme mi s-a făcut foarte, foarte cald şi am început să mă sufoc. Am început să mă gândesc că nu voi reuşi niciodată să ies la suprafaţă şi tocmai atunci am auzit voci şi am simţit cum se sapă deasupra mea. Brusc am văzut din nou lumina zilei. Au fost cele mai lungi ore din viaţa mea”.

Tradiţii vechi de mii de ani

Medicul venit de urgenţă la faţa locului a declarat uluit că „este un miracol, nu am mai auzit aşa ceva niciodată. În astfel de condiţii, un om normal ar supravieţui nu mai mult de cinci-zece minute”. Wang săpa un șanț adânc pe şantier când un val de pământ a căzut deasupra lui îngropându-l de viu. „Eram sprijinit cu spatele de unul dintre pereţii şanţului aşa că nu mi-am dat seama imediat că totul se prăbuşeşte” a mai povestit muncitorul. Colegii şi pompierii s-au chinuit minute bune să-l scoată pe norocos la suprafaţă. Unul dintre salvatori a povestit şi el la rândul lui că „pe măsură ce înaintam cu săpăturile, începeam să săpăm cu mâinile goale, pentru că ne temeam că-l vom răni cu lopeţile. Apoi, am scos pământul din jurul lui”. Toată lumea a fost uluită să constate că, din fericire, Wang era încă viu, deşi trecuseră nu mai puţin de două ore. Meditaţia are o istorie de mii de ani în China, nefiind ceva neobişnuit. În orice caz, meditaţia este o tehnică asociată mai mult cu călugării budhiști şi cu medicii chinezi tradiţionalişti decât cu simplii muncitori. Din fericire, Wang a fost unul dintre norocoşii care au reuşit să stăpânească această tehnică ce i-a salvat viaţa. China deţine un record trist în ceea ce priveşte siguranţa la locul de muncă, numai anul trecut 101.480 de oameni pierzându-şi viaţa la serviciu sau în accidente rutiere.

               (Articol preluat din ziarul „Ziua” Nr. 4179 de luni, 10 martie 2008)

 

 

 

Lasă un răspuns

